PROGRAM AUTORSKI​
​
Do naszych stałych zajęć programowych należą akcje:
​
„Bohater dnia” akcja opierajÄ…ca siÄ™ na rozwijaniu umiejÄ™tnoÅ›ci wypowiadania siÄ™, rozwijaniu kompetencji kluczowych w zakresie kompetencje spoÅ‚eczne i obywatelskie oraz umiejÄ™tnoÅ›ci uczenia siÄ™. Bohater dnia ma za zadanie opowiedzieć sÅ‚uchaczom o swoich zainteresowaniach, rodzinie, przyjacioÅ‚ach, a nawet czasami zwierzÄ™tach. SÅ‚uchacze natomiast, reszta grupy, uczy siÄ™ sÅ‚uchać, nie mówiÄ…c o sobie, tylko odnoszÄ…c siÄ™ do wypowiedzi bohatera. SÅ‚uchacze uczÄ… siÄ™ empatii i uwagi, a bohater uczy siÄ™ skupienia uwagi na wypowiedzi oraz odwagi wypowiadajÄ…c siÄ™ przed caÅ‚Ä… grupÄ….
​
„Zdobywcami jesteÅ›my, Å›wiat do nas należy” Najstarsza grupa raz w miesiÄ…cu wyjeżdża Å›rodkami komunikacji miejskiej w miejsca kultury i sportu oraz podstawowych oÅ›rodków pomagajÄ…cych im w późniejszej edukacji. W każdym roku odwiedzamy i bierzemy udziaÅ‚ w warsztatach w muzeach warszawskich.
„Poranki muzyczne” we wspóÅ‚pracy ze StoÅ‚ecznym Centrum Edukacji. Wizyty na „Porankach muzycznych” oraz „Warsztatach plastycznych” wspierajÄ… obcowanie z muzykÄ… poważnÄ…, granÄ… na różnych instrumentach. Na bazie wysÅ‚uchanego koncertu rozmowa z plastykiem i odtworzenie wysÅ‚uchanego koncertu na różne formy plastyczne.
​
„Sensoryczne Å›rody” cotygodniowe spotkania rozwijajÄ…ce sensorykÄ™ poprzez SensoplastykÄ™.
​
„International Kindergarten” akcja opierajÄ…ca siÄ™ na wspóÅ‚pracy z Uniwersytetem Warszawskim który prowadzi wymianÄ™ studenckÄ…. Wizyty studentów z innych kontynentów pomagajÄ… dzieciom poznawać kulturÄ™ innych narodowoÅ›ci oraz poznawania pojęć geograficznych.
​
"Kulturalny Wonderland" akcja propagujÄ…ca poznawanie różnych dziedzin kultury. Poznawanie podstawowym zasad i nazewnictw malarskich. Poznawanie sÅ‚ynnych dzieÅ‚ muzycznych, teatralnych i plastycznych.
„Czytamy dzieciom, one tego potrzebujÄ…” w każdej grupie, w każdej sali póÅ‚ki z książkami ustawione sÄ… tak, aby książki odwrócone byÅ‚y okÅ‚adkami i zachÄ™caÅ‚y dzieci . Książki sÄ… dostÄ™pne caÅ‚y czas. Codziennie mamy czas na czytanie dzieciom, aby pobudzić ich wyobraźniÄ™. Do akcji doÅ‚Ä…czajÄ… siÄ™ również rodzice, którzy przychodzÄ… do przedszkola i czytajÄ… dzieciom książki. W przedszkolu znajduje siÄ™ również biblioteka przedszkolna, z której dzieci mogÄ… wypożyczyć książki. Dwa razy w roku, dzieci piszÄ… w domu swoje opowieÅ›ci, bajki lub legendy, z których powstaje przedszkolna książka.
​
​
"Co to jest pasja?" Akcja poszerzajÄ…ca horyzonty. GoÅ›cimy osoby o różnych zainteresowaniach. Poprzez opowieÅ›ci, pokazywanie atrybutów dzieci doÅ›wiadczajÄ…, co to jest pasja.
Naszymi gośćmi sÄ… rodzice oraz bliscy znajomi, to pokazuje dzieciom, że nasi bliscy majÄ… pasjÄ™ i interesujÄ… siÄ™ różnymi tematami.
​
​